Της Βασιλείας Κεσκινίδου
Το e - Παιδαγωγός προσφέρει στους αναγνώστες του ασκήσεις για τις εξετάσεις των μαθητών εν όψει των γραπτών διαγωνισμάτων και των εξετάσεων (Τράπεζα θεμάτων) στο μάθημα της Οδύσσειας της Α' γυμνασίου.
Ραψωδία α΄
1η ενότητα α 1-25, σελ.17-19
Ερωτήσεις:
1. Να χαρακτηρίσετε το ήθος του Οδυσσέα,
παραθέτοντας τους αντίστοιχους στίχους.
2. Για ποιο λόγο ο Ποσειδώνας θέλει να
εμποδίσει το «νόστο» του Οδυσσέα;
3. Σε ποιους στίχους υπάρχει το «κυκλικό
σχήμα»; Τί γνωρίζετε γι αυτό;
2η
ενότητα α 26-108, σελ.21-23
Ερωτήσεις:
1. Να εντοπίσετε στους στίχους αυτούς 1
προοικονομία, 1 προειδοποίηση, 2 τυπικά επίθετα/τυπικές εκφράσεις.
2. Ποιο είναι το διπλό σχέδιο της Αθηνάς;
3. Γιατί οφείλουν οι άνθρωποι να υπακούν
στη βούληση των θεών;
3η
ενότητα α 109-173, σελ.26-29
Ερωτήσεις:
1. Να χαρακτηρίσετε το ήθος των μνηστήρων
παραθέτοντας τους αντίστοιχους στίχους.
2. Να προσδιορίσετε το τυπικό φιλοξενίας
του Τηλέμαχου προς την Αθηνά-Μέντη.
3. Να εντοπίσετε στους στίχους αυτούς 1
προοικονομία, 2 χαρακτηριστικά επίθετα, 2 τυπικά επίθετα/τυπικές εκφράσεις.
4η
ενότητα α 174-360, σελ.32-36
Ερωτήσεις:
1. Ποια κατάσταση επικρατεί στο παλάτι
λόγω της παρουσίας των μνηστήρων;
2. Τι συμβουλεύει η Αθηνά τον Τηλέμαχο;
3. Με ποιον τρόπο αποχώρησε η
Αθηνά-Μέντης από το ανάκτορο;
5η
ενότητα α 361-497, σελ. 39-42
Ερωτήσεις:
1. Γιατί η Πηνελόπη ζήτησε από τον αοιδό
να αλλάξει άσμα;
2. Να συγκρίνετε το ήθος του Τηλέμαχου
πριν τη συνάντησή του με την Αθηνά-Μέντη και μετά.
3. Να χαρακτηριστεί η στάση του Αντίνοου
και του Ευρύμαχου απέναντι στον Τηλέμαχο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου